sebzés = támadóerő * affinitás / védő HP
A képlet elemei:
Példa
1 könnyűcirkáló vs 1 könnyűcirkáló:
- mindkét oldal sebzése: 15 * 1 / 50 = 0,3
Példa
1 könnyűcirkáló vs 1 skorpió:
- a könnyűcirkáló sebzése: 15 * 0,5 / 10 = 0,75
- a skorpió sebzése: 3 * 2 / 50 = 0,12
sebzés = támadó darabszám * gyök(támadó morál) * erősítő faktor * gyengítő faktor * támadóerő * affinitás / védő HP
A képlet elemei:
Értéke s8-tól:
100 + 10*min{Koordinátor%;10} + karrier/specializáció bónusz + rang bónusz %-ban
A karrier és specializáció bónuszról lásd a Karrierek és specializációk Hadúr fejezetét. A rangokhoz járó bónuszok:
Értéke s7-en:
100 + 10*min{Koordinátor%;10} + min{TP;60} %-ban
vagyis a koordinátorok 10%-os (egyenértékben mért) aránynál érik el a maximális erősítést, és legfeljebb duplájára tudják növelni a sebzést, a tapasztalat ezen felül még 60%-ot tud erősíteni.
Értéke s8-tól:
100 - 5*min{OHS%; 10} - karrier/specializáció bónusz %-ban
A karrier és specializáció bónuszról lásd a Karrierek és specializációk Hadúr fejezetét.
Értéke s7-en:
100 - 5*min{OHS%; 10} %-ban
vagyis az OHS-ek legfeljebb felezni tudják a sebzést, és ezt 10%-os aránynál éri el.
Példa
10 könnyűcirkáló vs 5 könnyűcirkáló:
- baloldal sebzése: 10 * (15 * 1 / 50) = 3
- jobboldal sebzése: 5 * (15 * 1 / 50) = 1,5
Példa
10 könnyűcirkáló vs 5 skorpió:
- a könnyűcirkálók sebzése: 10 * (15 * 0,5 / 10) = 7,5
- a skorpiók sebzése: 5 * (3 * 2 / 50) = 0,6
sebzés = támadó darabszám * gyök(támadó morál) * erősítő faktor * gyengítő faktor * tűzerőmegosztás * támadóerő * affinitás / védő HP
A képletnek egyetlen új eleme van, a tűzerőmegosztás. Ez azt mutatja meg, hogy a támadó hajó/típus a tűzerejét hogyan osztja meg a védő flottában lévő különböző típusok közt. Ha például 100 cirkáló harcol 10 cirkáló és 10 vadász ellen, akkor a 100 cirkáló egy része a másik cirkálókat lövi, egy része pedig a vadászokat. A tűzerőmegosztás képlete ránézésre elég bonyolult.
s8-tól:
tűzerőmegosztás = védő darabszám * védő HP * affinitás^2 / normálóösszeg
s7-en:
tűzerőmegosztás = védő darabszám * védő HP * affinitás / normálóösszeg
A képlet elemei:
Egy csata az mindig az egy koordinátán lévő flották közti összecsapást jelent. Ha több flotta van azon a ponton, akkor könnyen lehet, hogy többen is részt vesznek a csatában. Két egy ponton lévő flotta akkor lő egymásra, ha a lentiek legalább egyike teljesül:
Képletileg az egyetlen különbség, hogy a tűzerőmegosztás ez esetben nem csak egy flottán belüli megosztást jelent, hanem az összes résztvevő flotta közöttit.
s8-tól:
tűzerőmegosztás = védő darabszám * védő HP * affinitás^2 * flottamátrix / normálóösszeg
s7-en:
tűzerőmegosztás = védő darabszám * védő HP * affinitás * flottamátrix / normálóösszeg
Az egyetlen újdonság a flottamátrix, ami 1, hogy ha a támadó és a védő flotta egymás ellen harcol (az előbbi feltételek egyike miatt), és 0, ha nem.
Fontos megjegyzés: a koordinátorok és OHS-ek csak flottán belül fejtik ki a hatásukat.